- Головна
- Послуги та ціни
- Заправка кондиціонера авто
Правильно працююча система кондиціювання повітря в автомобілі впливає на комфорт поїздки та безпеку користувачів транспортного засобу. Тому кожному автовласнику варто проводити періодичні перевірки, чищення та заправку кондиціонера холодоагентом.
З цією метою варто скористатися підтримкою професійних фахівців нашої станції обслуговування автомобільних кондиціонерів у м. Бровари (Україна). Тут ви завжди зможете недорого замовити за найдоступнішою вартістю обслуговування автокондиціонерів та їх заправлення холодоагентом.
Заправка автокондиціонера – що це за послуга?
Даний вид обслуговування передбачає заправку системи охолодження автомобіля холодоагентом відповідного типу в необхідному обсязі. Це пов’язано з тим, що навіть за нормальних умов експлуатації він поступово йде з системи.
Холодоагент знаходиться в газоподібному стані, і навіть ідеально працююча система кондиціювання повітря не здатна утримати його повну кількість. Найчастіше втрати відбуваються внаслідок витоків. Достатньо пари «слабких» місць, що пропускають мінімальну кількість холодоагенту, і поступово в системі залишатиметься все менше і менше газу.
Це призводить до втрати ефективності всієї системи охолодження автомобіля, зниження безпеки користувачів транспортних засобів, а також їхнього повсякденного комфорту. Якщо ви помітили щось тривожне, варто звернутися до нашого професійного сервісу з обслуговування автомобільних кондиціонерів.
Швидка заправка кондиціонера автомобільним холодоагентом зберігає ефективність кондиціювання повітря і зводить до мінімуму ризик виникнення пов’язаних з цим несправностей. (Для довідки: за оцінками фахівців, щороку із системи охолодження зникає близько 10% холодоагенту).
Як працює автомобільний кондиціонер і які холодоагенти в ньому використовуються?
Компресор кондиціонера, що приводиться в дію клиновим ременем від двигуна автомобіля, стискає спеціальний газ (або суміш газів) — холодоагент, підвищуючи його тиск і температуру. У конденсаторі, або радіаторі кондиціонера, розташованому в передній частині автомобіля поруч із радіатором двигуна, цей холодоагент конденсується і віддає тепло в навколишнє середовище.
Потім він надходить трубами в фільтр-осушувач і розширювальний клапан, який знижує його тиск і температуру. Потім холодоагент надходить у випарник, розташований у салоні транспортного засобу. Там він змінює свій стан з рідкого назад в газоподібне, поглинаючи тепло, завдяки чому повітря, що обтікає випарник і вентилятором, що нагнітається, в салон, охолоджується.
Оскільки при русі автомобіля виникають вібрації, а система кондиціювання не є ідеально герметичною, холодоагент поступово випаровується, і через деякий час його необхідно буде поповнювати (якщо в системі є витік, холодоагент може зникнути дуже швидко).
Ознаками нестачі холодоагенту в системі є:
- надто висока температура повітря з вентиляційних отворів;
- характерний шиплячий звук.
Донедавна як основний холодоагент в автомобільній промисловості використовувався R-134a (1,1,1,2-тетрафторетан). Він має чудові термодинамічні властивості і не займається, тому не становить небезпеки у разі аварії. Однак він дуже негативно впливає на навколишнє середовище, руйнуючи озоновий шар і вносячи значний внесок у глобальне потепління.
Тому з 2017 року все нові автомобілі, що продаються в ЄС, повинні мати систему кондиціювання, заправлену холодоагентом R1234yf (2,3,3,3-тетрафторпропен). Він також має дуже хороші властивості, але набагато екологічніший.
На жаль, він набагато дорожчий і вогнебезпечний, через що водії неохоче його використовують і намагаються заправляти кондиціонери своїх автомобілів дешевшими засобами. Відзначимо також, що автомобілі, випущені до 1994 року, які досі зустрічаються на наших дорогах, використовували холодоагент R12 (фреон).
Як виглядає послуга із заправки автомобільного кондиціонера?
Професійне обслуговування та діагностика кондиціонера авто, включаючи заправку холодоагентом, займає близько години. Настійно рекомендується провести таку процедуру перед літнім періодом. Саме в цей момент відбуваються найбільші втрати холодоагенту через інтенсивну експлуатацію системи.
Процес передбачає підключення спеціального пристрою до системи. Він «всмоктує» холодоагент та перевіряє його обсяг. Потім перевіряються всі витоку. Наступним кроком є усунення несправностей та заправка кондиціонера необхідною кількістю холодоагенту.
Які ще послуги потрібно виконувати під час обслуговування кондиціонерів?
Заправка кондиціонера в автомобілі – не єдина послуга, яку варто виконати у нашому сервісному центрі. Також варто розглянути такі послуги, як:
- чищення кондиціонерів авто;
- дезінфекції системи кондиціювання автомобіля;
- озонування (озон дозволяє очистити всю систему від шкідливих бактерій, вірусів, грибків та інших мікроорганізмів).
Також замінюється салонний фільтр із періодичністю 10-15 тисяч км пробігу.
Проведення комплексних робіт з клімат-контролю в автомобілі сприяє підвищенню безпеки користувачів автомобіля та їх комфорту. Це також дозволить знизити ймовірність того, що вам знадобиться дорогий ремонт кондиціонерів, а також мінімізує ризик можливих несправностей та додаткових витрат, пов’язаних з експлуатацією транспортного засобу.
Отримайте вичерпну безкоштовну консультацію нашого майстра!
Консультацію проводить майстер, який надасть Вам вичерпну відповідь, тому середній час очікування дзвінка 1:25 - 2:40 годин.
Дякуємо за розуміння
Для заправки використовуються два види:
- R134a – широко застосовувався в автомобільних кондиціонерах до 2017 року. Він ефективний, але поступово замінюється на більш екологічний варіант.
- R1234yf – новий екологічний холодоагент із низьким впливом на довкілля. Його використовують у нових автомобілях, оскільки він відповідає сучасним екологічним нормам.
Врахуйте кілька факторів:
- Перевірте специфікацію виробника. Інформацію можна знайти в керівництві користувача автомобіля.
- Рік випуску автомобіля. До 2017–го більшість автомобілів використовували R134a, а з 2017 – R1234yf.
- На деяких автомобілях є маркування на контурі кондиціонера (наприклад, «HFO-1234yf only» або «R134a only»).
Основні ознаки, що вказують на необхідність заправки або перевірки системи:
- слабке охолодження повітря;
- часті увімкнення/вимкнення компресора;
- запотівання вікон при включеному кондиціонері;
- незвичні шуми при роботі кондиціонера;
- поява маслянистих плям біля з’єднань системи кондиціонування;
- обмерзання трубок кондиціонера.
Так, як недолік, так і надлишок фреону негативно впливають на роботу кондиціонера, що може призвести до його неефективної роботи або навіть серйозних поломок. Оптимальний рівень фреону – запорука стабільної та ефективної роботи. Щоб уникнути проблем, рекомендується проводити періодичну діагностику та заправку фреону.
Заправити самостійно можна, але це не завжди безпечно (особливо, якщо немає спеціального обладнання), та може мати серйозні наслідки, серед яких:
- Перезаправка системи.
- Використання неправильного фреону.
- Небезпека витоку фреону.
- Відсутність вакуумування системи.
- Можливість травмування.
Краще звернутися все ж до професіоналів.